Vers le contenu des pages

Pédale d'effet pour guitare/basse électrique

  • Wah et fuzz
  • Réédition hommage de la pédale utilisée par Cliff Burton pour ses solos de basse
  • La finition chromée vieillie imite la pédale Battle Worn de Cliff
  • Imite le son des haut-parleurs Old-School de l'original
  • Contrôle de niveau de 15 dB dans le circuit wah-wah
  • Design électro-optique - aucuns potentiomètres qui s'usent! Le circuit tampon haut de gamme garantit un son et une sortie purs de l'instrument
  • Bande de roulement en caoutchouc qui brille dans le noir
  • Fonctionne avec une pile 9 V ou un bloc d'alimentation Morley 9 V DC optionnel non fourni
  • Compatible avec la plupart des blocs d'alimentation 9 V
  • LED de statut
  • Boîtier robuste en acier laminé à froid
  • Dimensions (L x l x H): 232 x 149 x 70 mm
  • Référencé depuis Mai 2024
  • Numéro d'article 591549
  • Conditionnement (UVC) 1 Pièce(s)
  • Pédale Wah Wah Oui
  • Pédale de volume Non
  • Wah dynamique Non
  • Distorsion Non
  • True Bypass Non
  • Fuzz Oui
299 €
Tous les prix TVA incl. (TTC)
Disponible immédiatement
1

14 Évaluations des clients

4.8 / 5

Utilisation

Caractéristiques

Son

Qualité de fabrication

10 Commentaires

f
une fuzz qui déchire, une wha qui envoie dan l espace,
franckFK 15.10.2024
avec ma marcus miller p7 monté avec micros fender p 62 , je m éclate à apprendre , à jouer pulling teeth par exemple,
Qualité de fabrication
Utilisation
Caractéristiques
Son
0
0
Signaler l'évaluation

Signaler l'évaluation

M
Vice le son de cliff
Margot71 20.09.2024
Super produit
Mais il faut éviter les basse actives
Les sonorités montent trop dans les aigus
Par contre sur les passives, excellent
Heureusement, j’ai les 2 types de basses
Qualité de fabrication
Utilisation
Caractéristiques
Son
1
0
Signaler l'évaluation

Signaler l'évaluation

google translate gb
Une erreur est malheureusement survenue, veuillez réessayer ultérieurement svp.
CW
Unleash the Beast: Cliff Burton's Legacy in a Pedal
CaYo Whitebeard. 02.06.2025
If you're chasing that iconic Cliff Burton tone, this pedal delivers in spades. The wah is expressive and responsive, capturing the essence of tracks like "Anesthesia (Pulling Teeth)" and "For Whom the Bell Tolls." The fuzz is thick and aggressive, adding a layer of grit that's perfect for metal bass solos. The modern enhancements, like the switchless activation and standard 9V power, make it gig-friendly without compromising on tone. Built like a tank, it's ready to withstand the rigors of the road. Whether you're a die-hard Metallica fan or just looking to add some serious character to your sound, this pedal is a must-have.
Qualité de fabrication
Utilisation
Caractéristiques
Son
0
0
Signaler l'évaluation

Signaler l'évaluation

google translate gb
Une erreur est malheureusement survenue, veuillez réessayer ultérieurement svp.
R
Sounds good, VERY suitable for active basses.
RadicalTuna 22.08.2025
A previous review of this pedal initially made me hesitate, but I’m glad I gave it a chance. I don’t know what active bass was used in that other review, but I can confirm it works great with a Dingwall NG3 (Darkglass preamp), a bass with EMG-J pickups and EMG EQ, and another bass with EMG MMTW and MMCS pickups paired with a Darkglass preamp. All of these are 18v circuits.

This Morley wah absolutely screams the way it should on the six Metallica songs where Cliff used it (Anesthesia (Pulling Teeth), Seek & Destroy, For Whom the Bell Tolls, Fade to Black, The Call of Ktulu, and Orion). It shows just how powerful this effect is for metal bass — a sound we sadly only got a glimpse of because of Cliff’s early passing.

The controls are simple: fuzz is on/off, and the wah engages when you press down the expression pedal. At first, it can take a moment to find the “sweet spot” where the wah clicks in, but once you get used to it, it’s reliable. Keep in mind that Cliff often left the pedal parked with his foot in a resonant spot instead of rocking it constantly like Kirk does. There's no wet/dry mix for the effect, so definitely some of your bass frequencies will get cut, but that's the authentic sound of a fuzz pedal. This unit should be used for solo, not to follow the song.

Overall, I’m really happy with the sound this pedal gives my active basses. One tip: put a compressor before it in the chain — it keeps the signal tight and avoids pops or cracks.
Qualité de fabrication
Utilisation
Caractéristiques
Son
0
0
Signaler l'évaluation

Signaler l'évaluation